بهبود کیفیت
بهبود کیفیت و اعتبار بخشی
پریسا هنرور نمین
شرح وظایف:
• تدوین برنامه استراتژیک بیمارستان با هدایت تیم مدیریت اجرایی بیمارستان
• تعیین و نشر بیانیه رسالت بیمارستان در سطح واحدهای مختلف بیمارستان.
• تدوین برنامه عملیاتی سالیانه، پیشبرد، هماهنگ و یکپارچه سازی برنامه های بهبود کیفیت، ارتقای ایمنی بیمار در راستای الگوی اعتباربخشی.
• تدوین برنامه بهبود کیفیت فراگیر بیمارستان در موضوعات بالینی و غیر بالینی
• هماهنگی و یکپارچه سازی فعالیت های بهبود کیفیت در بیمارستان
• پایش مستمر برنامه بهبود کیفیت، داده ها، اقدامات و مداخلات مدیریتی از طریق تحلیل شاخص ها.
• تدوین سیستم ها و فرآیندهای بیمارستان منطبق بر اصول بهبود کیفیت طراحی شده.
• تدوین شاخص های مهم عملکردی اختصاصی، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی و زمان دار جهت فرآیندهای مختلف بیمارستان..
• تصویب و ابلاغ خط مشی و روش های دریافتی از واحدهای مختلف بیمارستان.
• نظارت بر روند و اجرای خط مشی و روش های بیمارستان
• پیگیری و هماهنگی پیاده سازی استانداردهای اعتباربخشی در واحدهای مختلف بیمارستان.
• ارتقاء نظام گزارش دهی خطاهای پزشکی و غیرپزشکی در بیمارستان.
• هماهنگی و یکپارچه سازی فعالیتهای بهبود کیفیت در کل بیمارستان
• نظارت مستمر بر تشکیل و اجرای مصوبات سایر کمیته های بیمارستانی
• همکاری با سایر کارشناسان واحدهای دیگر در زمینه های ارزشیابی، تشکیلات بیمارستانی و غیره
• بررسی و تحلیل شرایط موجود و پیشنهاد راهکارهای علمی و عملی به منظور رفع کاستی ها و نارسایی های سیستم
• نظارت بر تحلیل شاخص ها و برنامه های عملیاتی
• نظارت بر کلیه امور اعتباربخشی بخش ها از طریق نرم افزار اعتباربخشی وزارتی
• همکاری درارتقاء نظام گزارش دهی خطاهای پزشکی و غیرپزشکی در بیمارستان.
• پیگری مستمر بر تشکیل و اجرای مصوبات سایر کمیته های بیمارستانی
• انجام نظرسنجی های مختلف در زمینه های بیماران، کارکنان، همراهان، تغذیه و استخراج و گزارش شاخص های مرتبط در کمیته های بیمارستانی
• بررسی و تحلیل آمار های مرتبط با شکایات و ارائه گزارش تحلیلی در کمیته اخلاق پزشکی
• همکاری در تدوین برنامه ارتقا کیفی در مورد شاخص های مختلف اندازه گیری شده با روش های علمی و معتبر
• انجام سایر امور طبق دستور مقام مافوق